» Topovska hrana protiv raka
Topovska hrana protiv raka

Topovska hrana protiv raka

Jeste li ikada pomislili koliko je hrana koju jedemo korisna ili štetna za naše zdravlje? Vaša prehrana zapravo je investicija u vaše zdravlje.

Spriječite rak s prehranom od 5 esencijalnih komponenti

Način prehrane ima svoju jako značajnu ulogu u nastanku raka, jednog od najvećih zdravstvenih problema. Znači, ono što jedete jednako je važno kao i količina koju konzumirate.

Zdrava prehrana podrazumijeva upotrebu pet osnovnih grupa prehrambenih proizvoda potrebnih našem tijelu. Kao što mnogi od nas znaju, to su mlijeko, meso-riba, povrće-voće, žitarice i masti. Što se tiče mlijeka i mliječnih proizvoda, probiotičke namirnice regulišu crijevnu floru. U tu svrhu potrebno je svakoga dana konzumirati jednu čašu kefira i četiri kašike jogurta. Druga grupa namirnica koja štiti crijevnu floru i pomaže rast korisnih bakterija zahvaljujući svojem sadržaju vlakana su mahunarke. Konzumacija mahunarki 2 do 3 dana sedmično osigurava brojne važne prednosti koje, među ostalim, obuhvataju regulaciju glukoze u krvi i prevenciju raka rektuma.

Nemojte jesti salame, kobasice i pršut

Losos, skuša i srdele, namirnice su s najvećom količinom omega-3 masnih kiselina efikasnih u zaštiti ćelija očiju i mozga. S druge strane, trebate pripaziti na crveno meso koje je bogato željezom, cinkom, magnezijem, kalijem i selenom. Svjetska zdravstvena organizacija objavila je da 50 grama prerađenog mesa na dan povećava rizik od raka debelog crijeva za 18 posto. Opće je poznata naučna činjenica da česta konzumacija prerađenog mesa, poput kobasica, salama i šunke, može uzrokovati rak.

Raznovrsna prehrana štiti od raka

Važnost povrća i voća u vašoj prehrani posebno je efikasna. Dnevno treba pojesti najmanje 3 do 5 porcija voća-povrća. Što više šarenog voća i povrća jedete, unosite više antioksidansa. Uvijek birajte voće i povrće tamnije boje. Vodite računa o količinama tamnozelenog povrća, poput blitve, špinata i kelja; tamnocrvena hrana, kao što su nar/šipak i borovnica; tamnožuto-narančaste, kao što su marelica, mrkva i bundeva; ljubičasta hrana, kao što je zelen; i bijelo kao što su češnjak i luk.

Integralno pšenično brašno bolje je od bijelog brašna

Žitarice koje sadrže ugljenehidrate, proteine, vitamine B i E te minerale, poput magnezija, željeza i cinka, najvažniji su izvor energije za naše tijelo. Ipak, trebali bismo izbjegavati jednostavne ugljenehidrate kao što su bijelo brašno, riža, šećer, med i džem. Ova hrana brzo podiže razinu glukoze u krvi i podstiče tijelo na lučenje insulina. Lučenjem insulina, višak šećera skladišti se u krvi u obliku masti. Nažalost, povećana količina masti u tijelu otvara put bolestima i raku. Stoga je ključno jesti hranu pripremljenu od neprerađenih žitarica poput cjelovite pšenice, raži, zobi i bulgura.

2 žlice ulja za obrok od 1 kg povrća

Biljna ulja štite od raka. S druge strane, nemojte koristiti više od dvije žlice biljnog ulja dok kuhate količinu od jednog kilograma povrća, jer prekomjerno unošenje ulja može uzrokovati stres i oslabiti imunološki sistem. Ne smijete dodavati ulje dok kuhate hranu sa životinjskom masnoćom, kao što su meso, piletina i riba. Dodajte ulje nakon što je jelo kuhano, a ne prije kuhanja što je više moguće. Da spriječite gubitak vitamina E, ulja se mogu izložiti svjetlu i kiseoniku tokom skladištenja.

Iduće namirnice uvijek trebate imati u svojoj kuhinji

Ako želite zaštititi svoje tijelo od raka, iduće čudesne namirnice uvijek trebate imati kod kuće.

  • Soja, leća
  • Nemasni sir, obrano mlijeko, jogurt
  • Bijeli grah, slanutak
  • Mahune, grašak
  • Voće (naranča, mandarina, marelica, crni dud, trešnja, višnja, crni ribiz)
  • Orašasti plodovi, kao što su orasi, kikiriki i lješnici
  • Kupus, karfiol, špinat, blitva, listovi rotkvice i cikle, repa, list gorušice.
  • Hljeb od cjelovitih žitarica i raži, bulgur, mljevena pšenica
  • Jaje

Vodič za prehranu u prevenciji raka

Proučite ponovno svoje prehrambene navike i postavite nova pravila prehrane u borbi protiv raka. Pridržavajte se idućih pravila za prehranu:

  • Održavajte idealnu tjelesnu težinu.
  • Nemojte guliti voće i povrće ako se ono može konzumirati neoguljeno.
  • Jedite hljeb od cjelovitih žitarica, raženi kruh, bulgur i mljevenu pšenicu.
  • U svakodnevnoj prehrani ostavite mjesta za hranu bogatu antioksidansima i vitaminom C poput češnjaka, kupusa, brokule, cvjetače, paradajza, zelenog čaja, grejpa, lanenih sjemenki, đumbira, kurkume i borovnice.
  • Jela od povrća kuhajte s malo vode ili u vlastitom soku.
  • Nemojte prosipati vodu kojom se namakaju ili kuhaju mahunarke.
  • Pripazite na uvjete skladištenja hrane.
  • Provjerite etikete na gotovoj hrani.
  • Pobrinite se da povrće bude svježe i sami kuhajte svoja jela.
  • Nemojte konzumirati alkohol.
  • Protiv raka se borite vježbanjem. Hodajte, plivajte, biciklirajte ili radite vježbe barem 30 minuta u 3 dana u sedmici i zadržite ovaj raspored.
  • Navedeni popis prijedloga trebate imati na umu ako želite spriječiti rak. Pokušajte slijediti ovaj vodič o prehrani kada idete u kupovinu i kada uđete u kuhinju da kuhate.

*Informacije na našoj web stranici nemaju za cilj da daju smernice za dijagnozu i lečenje. Nemojte sprovoditi dijagnostičke i terapijske postupke pre savetovanja s lekarom. Članci sadrže informacije o terapijskim, zdravstvenim uslugama Acıbadem Healthcare Group.

TRETMANI

TEHNOLOGIJA

ACIBADEM

×
Search