» Mobitel i vaša kičma – 12 dobrih savjeta
Mobitel i vaša kičma – 12 dobrih savjeta

Mobitel i vaša kičma – 12 dobrih savjeta

Tokom dana uz mobitele provodimo sate. Loše držanje tijela povezuje se s bolovima u leđima i vratu, čak i hernijom. Slijedite iduće preporuke i zaštitite zdravlje kičme dok koristite mobitele ili tablet računala.

Mobiteli mogu uzrokovati kilu

Onoga dana kada su mobiteli i tablet računala ušli u naše živote, pritisak na naš mišićno-koštani sistem se povećao. Taj pritisak uzrokuje cervikalnu i lumbalnu kilu, bol koja uzrokuje nelagodu, loše držanje i uklještenje živaca. Svakoga dana većina nas u prosjeku provede 2 do 4 sata glave sagnute naprijed kako bismo upravljali e-poštom, porukama ili društvenim medijima putem svojih mobitela. Drugim riječima, tako dodamo dodatni stres od 700 do 1400 sati godišnje na naš vratni dio kičme. Srednjoškolci pomaknu ovu brojku na nekih 5 hiljada sati. Naša kičma zapravo nije predviđena za isti položaj duže vrijeme.

I težina glave se mijenja.

Kada glavu držimo pod optimalnim uglom koji se zove neutralni položaj, opterećenje na vratnom dijelu kičme je 4,5 do 5 kg. Kada je glava statična ili savijena prema naprijed, vratni mišići, periferne tetive i ligamenti podupiru glavu. Studije otkrivaju da kada je vrat savijen za 15 stepeni, opterećenje na vratu iznosi 12,25 kg, a brojke su 18 kg i 22 kg pri 30 stepeni, odnosno 45 stepeni. Ova vrsta stresa koji se ponavlja s vremenom može dovesti do rane degeneracije i pratećih poremećaja u vratu.

Dok hodate, nemojte koristiti mobitel

Osim povreda uzrokovanih lošim držanjem uslijed prekomjerne upotrebe, korištenje mobitela tokom aktivnosti koje zahtijevaju maksimalnu pažnju poput vožnje ili hodanja (posebno po neravnim površinama) nosi rizik od akutnih povreda. Stoga je jako važno biti svjestan ovih rizika, preduzeti sve mjere sigurnosti i spriječiti moguće povrede.

Mobiteli utiču na raspoloženje

Pravilno držanje tijela pozitivno utiče na zdravlje kičme ali i na opšte zdravlje i vaše raspoloženje. Studije pokazuju da pravilno držanje pozitivno utiče na razinu serotonina.

Ergonomski načini za korištenje mobitela…

Sljedeći savjeti osiguraće ergonomsku uporabu mobitela:

  • Podignite mobitel umjesto da savijate glavu dok koristite mobitel.
  • Mobitel trebate držati u visini ili malo ispod brade dok čitate nešto na telefonu. Mobitel nemojte držati u krilima ili ispod prsa.
  • Pokušajte koristiti druge prste kao alternativu palcu dok tipkate poruke ili mailove. Promijenite navike – nemojte koristiti samo jednu ruku; mobitel stavite na ravnu površinu ili pokušajte tipkati jednom rukom dok držite telefon drugom rukom što je duže moguće.
  • Dok tipkate palcem, pokušajte tipkati cijelom površinom palca umjesto samo vrhom prsta.
  • Položaj zgloba treba biti što udobniji i neutralniji.
  • Smanjite napetost u zglobovima i prstima dok koristite uređaje. Vaše držanje treba biti maksimalno uspravno.
  • Izbjegavajte savijanje glave prema dolje dulje vrijeme, jer ovaj položaj izravnava prirodnu krivulju vratne kičme i introverziju u glavi ramenog zgloba.
  • Nemojte postavljati pametni uređaj koji uzrokuje rotaciju vašeg vrata.
  • Neka vaše poruke budu što kraće ili koristite softver za pretvaranje glasa u tekst. Dodatni pritisak na tipke rezultiraće dodatnim umorom zglobova i prstiju.
  • Kada šaljete poruke putem dodirnog ekrana, postavite mobitel u okomit položaj. To će smanjiti područje potrebno da vaš palac dosegne tipku tokom tipkanja.
  • Nemojte koristiti mobitele ili tablete za dugotrajne zadatke.
  • Ograničite vrijeme tipkanja na 10 do 15 minuta. Pravite kratke pauze (najmanje 2 do 3 minuta) svakih 15 minuta. Prebacite telefon u nečujni način rada kako biste osigurali da se ti kratki odmori ne prekidaju.

*Informacije na našoj internet stranici nemaju za cilj dati smjernice za dijagnozu i liječenje. Nemojte provoditi dijagnostičke i terapijske postupke prije savjetovanja s ljekarom. Članci sadrže informacije o terapijskim, zdravstvenim uslugama Zdravstvene grupacije Acıbadem.

TRETMANI

TEHNOLOGIJA

ACIBADEM

×
Search